Veelgestelde vragen
Op deze pagina vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over onze diensten en onze werking.
-
Wat is het doel van een plaatsbeschrijving?
Het belangrijkste doel van een plaatsbeschrijving is om de betrokken partijen te beschermen. Door middel van een plaatsbeschrijving kunnen we de staat van de huurwoning aan het begin van de huurovereenkomst vergelijken met de staat aan het einde, om eventuele schade vast te stellen. Wij stellen een verslag op waarin alle details worden beschreven, waaronder vloeren, muren, plafonds, deuren, tot het aantal stopcontacten en de werking van de (keuken)apparatuur toe. Ook het buitengedeelte zoals de tuin, terras, oprit, tuinhuis, .. nemen we op. Daarnaast noteren wij steeds de meterstanden en als service kunnen we instaan om de overdrachtsformulieren voor water, gas en elektriciteit in te vullen. Bij de uitgaande plaatsbeschrijving voeren we een grondige inspectie uit, maken een raming van de eventuele schade en bespreken dit met de partijen.
-
Hoe verloopt de afspraak en hoe lang duurt een plaatsbeschrijving?
Na akkoord over de offerte, plannen wij een afspraak in met de contactpersoon naar keuze. Dit kan de eigenaar of het kantoor zijn. Wij spreken terplaatse af bij het pand, of kunnen de sleutel ophalen op kantoor. Afhankelijk van het type bebouwing en de groote, duurt het plaatsbezoek een 3-tal uur voor een gemiddelde woning.
-
Zijn jullie vastgoedmakelaars?
Nee, wij zijn geen vastgoedmakelaars. Wij bieden ondersteunende diensten aan vastgoedprofessionals en particulieren die nodig zijn bij de verkoop en verhuur van hun vastgoed.
Your browser is out-of-date!
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now